петък, февруари 16, 2007

За пушенето ...от Джеси

Джеси си отиде...Вчера беше погребението...Болката от загубата на приятел не е сравнима с нищо...Страхотна, добра, умна, обичаща свободата,природата, The Doors...Placebo...да играе генерал...
....шумна ...и внимателна, деликатна ...и груба, идеалистка, вегетарианка...с различен лак на всеки пръст, мила...и провокативна...различна...
Искам да си спомня за нея с една от последните й публикации в "Новинар"...



Аз пък ще си пуша! И какво, в затвора ли ще ме вкарате?! И там ще си пуша! Като в стария виц, чийто герой дори секс прави така, че устата му да е свободна, за да ПУШИ! Или като в "Особеностите на руския лов и риболов", където Генерала даже и като плува, пуши... И ми писна депутати и министри да ми налагат нехаресвани и непосилни за мен правила и ограничения! Без някой да ни насилва, нашите политици предадоха атомните ни реактори и не им пука, че още от това лято цената на тока ще трябва да се увеличи поне с 24-30%...
Продължиха с идиотския акциз върху домашния алкохол и са глухи и слепи за протестния вой на народа...
Сега искат да ми наложат, на мен и на половината от останалите в държавата българи, тотална забрана да пушим другаде, освен у дома...
Което е идиотско! Никой не им ги иска, но те се навеждат и предлагат задниците си, нашите политици...
И ни замазват очите, че това било задължително, за да ни харесат НАТО, САЩ, Европейският съюз. Аз пък не искам да ме харесват по този слугински и евтин начин! Аз искам да ме харесат, защото съм упорита в отстояването на моите, нашите, българските ценности, богатства и традиции! Не че тютюнопушенето е кой знае каква ценност или богатство, но поне имам правото да бъда официално запитана и да ми преброят гласа, че съм против тоталната забрана за пушене на обществени места! Статистики много, една от тях е, че всеки втори български лекар е пушач. Щом лекарите са избрали този сладък порок, кой и как тогава ще ме спечели за глупавата кауза?! Освен това човешката история непрекъснато доказва, че забраненият плод е най-сладък. Може би това е идеята на нашите политици - да избутат на предни и печеливши позиции бизнеса с тютюна у нас? Едва ли се надяват, че пушачите драстично ще намалеят по тези географски ширини. Или че хазната ще започне да се препълва от глобите, наложени на проклетите пушачи и проклетите кръчмари. Да предположим, че държавата създаде подобаващия многоброен и репресивен апарат, който ще ни преследва денонощно и навсякъде, за да ни глобява - че варим ракия, че пием домашна или пафкаме тютюн извън собствения ни дом. Тогава милата ни родина най-сетне ще е изпълнила пророчеството от култовата филмова реплика "роднина, милиционер, роднина, милиционер"...
Но може пък идеята на родните политици да е съвсем друга. Може би това е тест - колко и какви лишения, ограничения и непосилни плащания ще издържи българинът. Който не издържа, обикновено хваща пътя...
А като не останат българи, държавата може да смени името, имиджа, столицата, само политиците ще останат същите. Старите продажници! Защото те пишат законите, но са над тях и въпреки забраната за пушене на обществени места може да се обзаложим, че в кабинетите и кулоарите на парламента пак ще се дими. И то по стар навик - не с оригинални цигари, чиито производители плащат акциз, а с цигари без бандероли, които са стожерът на контрабандата и на сивата икономика...
Но пък спри, сърце, може би идеята на българските политици е съвсем различна и смела. Може би те са решили забраната да е само за пушене на тютюн и като компенсация да легализират пушенето на марихуана например. Или опиум, ако решим да се съблазняваме с Афганистан например...
Тогава вече ще е различно, непушачите няма да страдат и да вият, че дробовете им се пълнят с чернилка, защото тревата напушва, дори да не я пушиш, а като напушва, забравяш за тегобите и неудобствата. Така българите ще сме щастлива, усмихната и обичлива нация. Това ще ни спечели завидно място в световната история. Което ще е още по-непоклатимо заради революцията за масова легализация на леките наркотици. Но пък аз ще продължавам да си пуша! От всичко и по много, и навсякъде:)
Джеси...

Сбогом Джеска...Никога няма да те забравя!

Няма коментари: