неделя, януари 29, 2006

Процесинг

Наскоро узнах за съществуването му. Още не ми е съвсем ясно какво е точно, но ми се видя интересно. Дори открих, че има цял форум по темата и много книги. Ето малко (откъслечно) инфо за какво иде реч:

"Процесинг: действие, при което на човека му задават въпрос (който може да бъде разбран и на който може да се отговори), получават отговор и потвърждават получаването на отговора. Другото име на процесинга е одитинг. Процесингът е единствената по рода си форма на личностно консултиране, което помага на индивида да погледне на своето собствено съществуване и повишава способността му да конфронтира това какъв е и къде се намира. Процесингът най-общо е три вида-на емоциите, на концепциите и на усилията. Създаден е от Рон Хъбард през 50-те години на 20-и век......

.....НИСКАТА ПОНОСИМОСТ КЪМ НЕПРИЯТНОТО (НПН)
НПН се явява царят сред всички спънки по пътя на себеразвитието и себереализацията. Конкуренция могат да и правят само нежеланието да се довериш на своето безсъзнателно и дисоциацията. НПН е убеждение, което не може да издържи на никакъв сблъсък при стълкновение с реалността. НПН е състояние на хипнотичен транс, в което има много вяра и малко проверка. НПН е нашето неприемане, дискомфорт, затруднения, разочарование или болезнена емоция. НПН формира изродено възприемане на ситуацията и нашата способност да се справим с нея. НПН преувеличава чувствата и води до апатичност, ниска самодисциплина, безпомощност, безнадежност, фокусиране върху краткосрочния дискомфорт, самосъжаление. Преди изобщо да започне клирингът на каквото и да е, човек трябва да се заеме с клиринг именно на своята НПН. Типичните прилепнали убеждения, които обикновено се налага да се прочистят, са:
-На мен винаги ми е необходим комфорт.
-Аз няма да издържа това.
-Аз няма да понеса това.
-Няма да мога да живея без това.
-Това е твърде много за мен.
-Това ще ме вкара в гроба. и т.н.
Единият начин за разрушаване на НПН е чрез действията-когато избираме някаква задача, която сме смятали за прекомерна за силите ни и просто я довеждаме до края. Освен това можем да търсим отговор на някои от следните въпроси.
Дали някога сме се справяли с подобна задача?
Бихме ли могли да понесем всичко това за сума от 50 хил долара примерно?
Живяли ли сме някога без това?
Можем ли да понесем това за 5 минути два пъти?.......

........Отрицанието
Подсъзнанието игнорира отрицанието. Ако си казвате:"Не трябва да пуша", подсъзнанието възприема "Трябва да пуша", защото изобщо не разбира"НЕ". Страхът действа по същия начин както силното желание. Ако панически се страхувате от нещо, го привличате със същата сила, както ако го желаехте. За подсъзнанието вниманието ви към него е все същото, останалото са умствени еквилибристики. Никога не се съсредоточавайте върху онова, което го няма, а само върху онова, което съществува. Ако погледнете в портфейла си и видите 5 лева там, не казвайте тези пари няма да ми стигнат за килограм месо, кажете-Те ще стигнат за плодове и зеленчуци..."

1 коментар:

Анонимен каза...

Интересна тема, въпреки че не вярвам в неприятното и следователно нямам каквато и да е ПН. Аз ще се усмихвам, дори ако ми отрежат устата.