събота, април 12, 2008

Черна песен




Много време се чудих - коя, коя песничка да избера, да постна като втора, след първата - "Искам те"...
Много са любимите ми и всяка има своите достойнства. В крайна сметка сведох избора до две - "Черна песен" и "Снежна белота".
Странното е, че преди малко си мислих за цветността и черно-бялостта на нещата и тази ми дилема...получи се някакво съвпадение, синхрония. Един вид се налага едва ли не да избирам между черно и бяло - ей така, най-повърхностно погледнато...хм...
В крайна сметка се спрях на "Черна песен" - музиката, аранжимента и изпълнението отново са на Калин. Текста е на големият поет Димчо Дебелянов, едно от най-известните му стихотворения.Ето го и него, за който го е позабравил:
Аз умирам и светло се раждам -
разнолика, нестройна душа,
през деня неуморно изграждам,
през нощта без пощада руша.

Призова ли дни светло-смирени,
гръмват бури над тъмно море,
а подиря ли буря - край мене
всеки вопъл и ропот замре.

За зора огнеструйна копнея,
а слепи ме с лъчите си тя,
в пролетта като в есен аз крея,
в есента като в пролет цъфтя.

На безстрастното време в неспира
гасне мълком живот неживян
и плачът ми за пристан умира,
низ велика пустиня развян.
Бих казала, че се е получил интересен и много сполучлив и осъвременен прочит на Дебелянов. Ако не ми вярвате - натиснете play бутона и сами се убедете :)
Приятно слушане!

Няма коментари: